Hvad Er Et Godt Fysisk Arbejdsmiljø?

19. September 2021 Pixabay

Et godt arbejdsmiljø er vigtigt. Ofte når man snakker arbejdsmiljø i den offentlige debat, så snakker man om det psykiske arbejdsmiljø. Dog er det fysiske arbejdsmiljø mindst lige så vigtigt, især inden for de mere fysiske jobfunktioner. Herunder gør vi dig klogere på, hvad et godt fysisk arbejdsmiljø er.

Hvad er et godt fysisk arbejdsmiljø? Er godt fysisk arbejdsmiljø er kendetegnet ved god udluftning, ingen farlige elinstallationer, ingen forstyrrende lys eller lyde. Er der tale om et arbejde på et kontor, så kan det være ting som at der er kontorstole, der kan indstilles og justerbare borde. Generelt er et godt fysisk arbejdsmiljø ét, hvor man kan udføre sit arbejde både sikkert og komfortabelt.

Der er selvfølgelig også andre ting, der udgør et godt fysisk arbejdsmiljø. På en byggeplads eller en fabrik er det eksempelvis meget vigtigt, at medarbejderne ikke har direkte kontakt til farlige kemikalier, at maskinerne kan opereres sikkert og lignende.

Du skal som arbejdsgiver eller leder både have står på indeklima, støj, belysning, korrekt indretning af kontor, korrekt håndtering og udstår og maskiner, sikkerhedsprotokoller og meget andet.

Hvis der ikke er styr på en eller flere af de ting, vi har nævn ovenfor, eller generelt føler dig fysisk utryk på dit arbejde, så kan det være, at der er noget helt galt med det fysiske arbejdsmiljø. Dette er alvorligt, og skal selvfølgelig addressres med den relevante person eller myndighed.

23.01.2024
Grundlæggende principper for effektive møder Effektive møder er en vigtig del af enhver organisations succes. Som mødeleder er det vigtigt at have en klar plan for, hvordan mødet skal forløbe, og hvordan man kan sikre, at alle deltagerne er engagerede og produktive. Her er nogle grundlæggende principper, som jeg altid følger for at s… Viden
27.02.2023
Hvad er dårligt arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt essentielt, at vi trives i den tid, vi er der. Lige så glad man kan blive af et godt arbejdsmiljø, lige så nedslidt og nedbrudt kan vi blive af dårligt arbejdsmiljø. Hvad e… Viden
27.02.2023
Hvad er dårligt arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt essentielt, at vi trives i den tid, vi er der. Lige så glad man kan blive af et godt arbejdsmiljø, lige så nedslidt og nedbrudt kan vi blive af dårligt arbejdsmiljø. Hvad e… Viden
01.03.2022
Hvad er en konference? Det er næsten på daglig basis, man hører om, at der er blevet holdt en eller anden konference enten i private virksomheder, i Folketinget eller internationalt, hvor der er flere lande til stede. På disse konferencer er der gerne et specifikt emne eller område i fokus.Overordnet set er en k… Viden
23.06.2021
Hvad er ergonomisk arbejdsmiljø? Få svaret her Hvis du bruger ca. Otte timer af dagen på at sidde på en kontorstol, så skal du læse med her. I dette indlæg vil jeg forklare hvad et ergonomisk arbejdsmiljø er og hvorfor du IKKE burde sidde på din kontorstol i otte timer. Find svaret forneden. Hvad er ergonomi? Ergonomi kan kort forkl… Viden
23.06.2021
Hvad er ergonomisk arbejdsmiljø? Få svaret her Hvis du bruger ca. Otte timer af dagen på at sidde på en kontorstol, så skal du læse med her. I dette indlæg vil jeg forklare hvad et ergonomisk arbejdsmiljø er og hvorfor du IKKE burde sidde på din kontorstol i otte timer. Find svaret forneden. Hvad er ergonomi? Ergonomi kan kort forkl… Viden
16.03.2021
Hvad er et kickoff møde? Et kickoff møde er ofte et møde, hvor der bliver gået mere i dybden med et overordnet emne, som man i fremtiden skal beskæftige sig mere med. Eksempelvis et nyt forløb, et nyt program eller lignende. Det skal være med til at motivere.Et eksempel på sådan et møde beskriver jeg med et eksemp… Viden
16.03.2021
Hvordan laver man en agenda? Skal du holde et møde, afholde et arrangement eller noget helt tredje som kan kræver planlægning, kan du lave en agenda enten til dig selv eller både dig og dine gæster. Meningen med en agenda er, at det skal være med til, at man når alt det, der er vigtigt at få snakket om, så der i… Viden
16.03.2021
Hvordan laver man en agenda? Skal du holde et møde, afholde et arrangement eller noget helt tredje som kan kræver planlægning, kan du lave en agenda enten til dig selv eller både dig og dine gæster. Meningen med en agenda er, at det skal være med til, at man når alt det, der er vigtigt at få snakket om, så der i… Viden
24.02.2021
4 Tips Til et Godt Kick-off Møde Er du i tvivl om, hvordan du bedst muligt kommer gennem årets kick-off møde? Vi har fire gode råd til dig som leder, der skal stå for mødet. 1. Vær hyggelig med tidspunkt og sted. Sørg for at holde mødet et sted, der ikke er arbejdspladsen. Det behøver ikke være det helt vilde sted, men … Viden