Hvordan Laver Man En Agenda?

16. March 2021 Pixabay, kalhh

Skal du holde et møde, afholde et arrangement eller noget helt tredje som kan kræver planlægning, kan du lave en agenda enten til dig selv eller både dig og dine gæster.

Meningen med en agenda er, at det skal være med til, at man når alt det, der er vigtigt at få snakket om, så der ikke bliver glemt eller overset noget.

Du kan bygge den op på den måde, at du simpelthen laver en form for brainstorming til at starte med. Altså laver en liste med alle de ting, der i hvert fald skal snakkes om eller gennemgås, inden man går hver for sig.

Herefter kan du sætte dem i en form for orden. Er der nogle ting, der er vigtigere end andre, eller er de alle sammen lige vigtige? Er det lige vigtige, kan det være en klar fordel at sætte en bestemt tidsramme for hvert emne. Har man ikke en tidsramme, men skal nå at snakke mange ting igennem, kan man ofte komme ud på et sidespor eller at snakken bare kører, hvor man herefter ender ud i, at det ikke er mere tid tilbage og man står tilbage med række emner, som man ikke har nået igennem.

Inde under hvert emne kan det være en stor fordel at sætte tid af til spørgsmål. Derfor er det altid godt lige at sætte 5-10 min ekstra af. Det kan du gøre efter hvert emne eller til aller sidst.

Dette tekstindhold var skrevet med støtte fra Perlen Odense. Der kan du bestille et sortiment fra øreringe sølv. Herfra siger vi tusind tak.

23.01.2024
Grundlæggende principper for effektive møder Effektive møder er en vigtig del af enhver organisations succes. Som mødeleder er det vigtigt at have en klar plan for, hvordan mødet skal forløbe, og hvordan man kan sikre, at alle deltagerne er engagerede og produktive. Her er nogle grundlæggende principper, som jeg altid følger for at s… Viden
27.02.2023
Hvad er dårligt arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt essentielt, at vi trives i den tid, vi er der. Lige så glad man kan blive af et godt arbejdsmiljø, lige så nedslidt og nedbrudt kan vi blive af dårligt arbejdsmiljø. Hvad e… Viden
27.02.2023
Hvad er dårligt arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt essentielt, at vi trives i den tid, vi er der. Lige så glad man kan blive af et godt arbejdsmiljø, lige så nedslidt og nedbrudt kan vi blive af dårligt arbejdsmiljø. Hvad e… Viden
01.03.2022
Hvad er en konference? Det er næsten på daglig basis, man hører om, at der er blevet holdt en eller anden konference enten i private virksomheder, i Folketinget eller internationalt, hvor der er flere lande til stede. På disse konferencer er der gerne et specifikt emne eller område i fokus.Overordnet set er en k… Viden
19.09.2021
Hvad er et godt fysisk arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er vigtigt. Ofte når man snakker arbejdsmiljø i den offentlige debat, så snakker man om det psykiske arbejdsmiljø. Dog er det fysiske arbejdsmiljø mindst lige så vigtigt, især inden for de mere fysiske jobfunktioner. Herunder gør vi dig klogere på, hvad et godt fysisk … Viden
19.09.2021
Hvad er et godt fysisk arbejdsmiljø? Et godt arbejdsmiljø er vigtigt. Ofte når man snakker arbejdsmiljø i den offentlige debat, så snakker man om det psykiske arbejdsmiljø. Dog er det fysiske arbejdsmiljø mindst lige så vigtigt, især inden for de mere fysiske jobfunktioner. Herunder gør vi dig klogere på, hvad et godt fysisk … Viden
23.06.2021
Hvad er ergonomisk arbejdsmiljø? Få svaret her Hvis du bruger ca. Otte timer af dagen på at sidde på en kontorstol, så skal du læse med her. I dette indlæg vil jeg forklare hvad et ergonomisk arbejdsmiljø er og hvorfor du IKKE burde sidde på din kontorstol i otte timer. Find svaret forneden. Hvad er ergonomi? Ergonomi kan kort forkl… Viden
16.03.2021
Hvad er et kickoff møde? Et kickoff møde er ofte et møde, hvor der bliver gået mere i dybden med et overordnet emne, som man i fremtiden skal beskæftige sig mere med. Eksempelvis et nyt forløb, et nyt program eller lignende. Det skal være med til at motivere.Et eksempel på sådan et møde beskriver jeg med et eksemp… Viden
16.03.2021
Hvad er et kickoff møde? Et kickoff møde er ofte et møde, hvor der bliver gået mere i dybden med et overordnet emne, som man i fremtiden skal beskæftige sig mere med. Eksempelvis et nyt forløb, et nyt program eller lignende. Det skal være med til at motivere.Et eksempel på sådan et møde beskriver jeg med et eksemp… Viden
24.02.2021
4 Tips Til et Godt Kick-off Møde Er du i tvivl om, hvordan du bedst muligt kommer gennem årets kick-off møde? Vi har fire gode råd til dig som leder, der skal stå for mødet. 1. Vær hyggelig med tidspunkt og sted. Sørg for at holde mødet et sted, der ikke er arbejdspladsen. Det behøver ikke være det helt vilde sted, men … Viden